paulsonlinequiz

Al uw onzin HIER !
papaul
Berichten: 1264
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:40

paulsonlinequiz

Bericht door papaul »

Beste Kiqqercollega's , dit heb ik gepost op het LFQ én via mail verstuurd ….wie wil kan meespelen...

Ik, Paul van de Wygaart, wil ook een duit in het quizzakje doen. De Waterloosquiz is voorlopig on hold gezet en de Sound of C (mei) kon ook niet doorgaan. Om niet op droog quizzaad te vallen organiseer ik elke week een quizje per mail, hieronder het concept.

Mijn opzet :

Wekelijks 10 vragen met een linkje (in antwoord of vraag)

Steeds vrijgegeven op hetzelfde uur en zelfde dag.
Er wordt een ranking opgemaakt per week/per maand/op het einde. Wanneer Noojt Kontent terug fysiek gaat quizzen, stopt deze quiz.
De beste 50 spelers komen elke week/elke maand/op het einde in de ranking terecht. De eindwinnaar krijgt een Maaseiker pretpaket!

Hoe wordt er geteld ?

De eerste 50 spelers met 10 juiste antwoorden worden weerhouden. Zijn er geen 50 spelers met 10 juiste antwoorden, dan worden de spelers met 9 antwoorden mee in de ranking genomen.
Snelheid zal ook een rol spelen want de meeste punten (50) worden toegekend aan de speler wiens correcte antwoorden mij het eerst bereiken. De 50e speler krijgt 1 punt.

In deze quiz mag er opgezocht worden (kan toch niet gecontroleerd worden). 1 of 2 vragen zullen soms moeilijk opgezocht kunnen worden. Eventueel lang wachten om 10 vragen te kunnen beantwoorden of 9 vragen afgeven én zo snel mogelijk reageren ? Wat is de beste taktiek ?

Wie wilt meespelen stuurt een mailtje naar paulkatrien@skynet.be met vermelding van voor- en achternaam ( OF pseudoniem) én woonplaats (om verwarring bij vaak voorkomende namen te vermijden). De spelers gaan akkoord dat hun naam OF PSEUDONIEM op de ranking op het forum wordt vermeld.



De mail met 10 vragen wordt steeds 's woensdags ( 1e keer woensdag 20 mei om 20.00 uur) naar de deelnemers verstuurd. Om 24.00 worden geen antwoorden meer aanvaard. Zijn de 50 punten verdeeld, dan worden de binnenkomende mails verwijderd.

Ik zou zeggen inschrijven maar !


Groetjes
Paul Van de Wygaart
Laatst gewijzigd door papaul op 28 mei 2020, 06:02, 2 keer totaal gewijzigd.
papaul
Berichten: 1264
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:40

Re: paulsonlinequiz

Bericht door papaul »

al 3o inschrijvingen ...wie volgt ? Sponsoring bij de stad aangevraagd :D Nog inschrijven tot woensdag 19.30 op paulkatrien@skynet.be
Duur van de quiz ? 15 minuten of sneller voor de beteren (jullie dus !) :D
theike
Berichten: 982
Lid geworden op: 06 jun 2012, 18:07
Naam Quizteam: Noojt Kontent

Re: paulsonlinequiz

Bericht door theike »

Eerste ronde was heel leuk, fijn initiatief.
theike
Berichten: 982
Lid geworden op: 06 jun 2012, 18:07
Naam Quizteam: Noojt Kontent

Re: paulsonlinequiz

Bericht door theike »

Tweede ronde van pauls on linequiz leek iets moeilijker maar net zoals bij de eerste ronde moest ik ook hier 3 vragen opzoeken.Toffe ronde.
Gebruikersavatar
mathieu
Beheerder
Berichten: 1235
Lid geworden op: 30 mei 2012, 09:08
Naam Quizteam: Noojt Kontent
Locatie: Kessenich

Re: paulsonlinequiz

Bericht door mathieu »

Djeezes, is het alweer woensdag vandaag? :shock: Rats vergeten (en ook niet thuis).
Aas we es néét gingen ?
papaul
Berichten: 1264
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:40

Re: paulsonlinequiz

Bericht door papaul »

VANAF NU KAN ER OOK MET PSEUDONIEM GESPEELD WORDEN :thup:
theike
Berichten: 982
Lid geworden op: 06 jun 2012, 18:07
Naam Quizteam: Noojt Kontent

Re: paulsonlinequiz

Bericht door theike »

Alweer een fijne linkronde. Carla en ikke hebben ervan genoten. Toch blij dat Carla veel series bekijkt.
papaul
Berichten: 1264
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:40

Re: paulsonlinequiz

Bericht door papaul »

Thei en Carla zijn ondertussen opgerukt naar een derde plaats én dat tussen een aantal quizcoryfeeën :thup:
papaul
Berichten: 1264
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:40

Re: paulsonlinequiz

Bericht door papaul »

Als er nog Noojt Kontenters willen meedoen ? Laat dan maar iets weten dan krijg je elke woensdag stipt om 20.00u , de 10 vragen met minilink doorgestuurd op je mailadres. Deelname met pseudoniem mogelijk én men kan ook de vragen bekomen zonder dat men de antwoorden terugstuurt én dus niet in de ranking opgenomen wilt worden. Slechts 1 adres : paulkatrien@skynet.be :D
Gebruikersavatar
mathieu
Beheerder
Berichten: 1235
Lid geworden op: 30 mei 2012, 09:08
Naam Quizteam: Noojt Kontent
Locatie: Kessenich

Re: paulsonlinequiz

Bericht door mathieu »

papaul schreef: 08 jun 2020, 10:15 Als er nog Noojt Kontenters willen meedoen ? Laat dan maar iets weten dan krijg je elke woensdag stipt om 20.00u , de 10 vragen met minilink doorgestuurd op je mailadres. Deelname met pseudoniem mogelijk én men kan ook de vragen bekomen zonder dat men de antwoorden terugstuurt én dus niet in de ranking opgenomen wilt worden. Slechts 1 adres : paulkatrien@skynet.be :D
Zoals algemeen geweten heb ik weinig met rankings. Bovendien is de kans dat ik op woensdagavond om 20u00 gewoon met m'n duimen zit te draaien quasi onbestaande. Dus stuur maar gewoon door :D : mathieu.verbeek@skynet.be.
Aas we es néét gingen ?
Plaats reactie