Einde oefening - RIP Kiqqer Forum

RTFM! PICNIC !
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mathieu
Beheerder
Berichten: 1235
Lid geworden op: 30 mei 2012, 09:08
Naam Quizteam: Noojt Kontent
Locatie: Kessenich

Einde oefening - RIP Kiqqer Forum

Bericht door mathieu »

Guy maakte me er vanmorgen attent op dat het forum plat lag :thup:

Dat komt omdat PHP 5.6 vanaf 3/12 niet langer wordt ondersteund. De hosting provider heeft nu al de upgrade naar versie 7.2 doorgevoerd. Ik heb het weer even kunnen terugschroeven naar 5.6 maar dat is dus maar héél tijdelijk.

De hele forumsoftware hinkt enkele versies achterop, waardoor een automatische upgrade niet meer mogelijk is. Maar ik heb echt geen tijd om nog veel energie aan te verspillen aan het van nul opnieuw opzetten van een forum dat tóch nauwelijks gebruikt wordt.

Deze grap heeft me de laatste twintig jaar ettelijke honderden euro's en vele uurtjes gekost en wat schiet een mens ermee op ? Nada.

Wellicht bestaan er andere, efficiëntere en gratis alternatieven. WhatsApp-groepje of zo. Misschien kan iemand daar zijn licht eens op laten schijnen ? Alle voorstellen zijn welkom. :dunno:

Bloemen noch kransen. Dit bericht geldt als enige kennisgeving. Gelieve de familie en vrienden te volgen voor de teraardebestelling (plaats & datum volgt).
Aas we es néét gingen ?
Gebruikersavatar
mathieu
Beheerder
Berichten: 1235
Lid geworden op: 30 mei 2012, 09:08
Naam Quizteam: Noojt Kontent
Locatie: Kessenich

Re: Einde oefening - RIP Kiqqer Forum

Bericht door mathieu »

Allez, misschien ga ik dit weekend eens een poging ondernemen om de boel draaiende te houden.
Software upgraden, dBase proberen te 'recoveren'...

Maar dat is dus een one shot opportunity. Als het fout gaat, dan is het : dada !
Dada, wellicht de meest onderschatte groep van de 90's.
Aas we es néét gingen ?
Plaats reactie