2e Geelse Schaakkring-Quiz, Geel

Welke quizzen hebben we onlangs gespeeld ? En wat vonden we er van ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
guy
Berichten: 578
Lid geworden op: 31 mei 2012, 17:58

2e Geelse Schaakkring-Quiz, Geel

Bericht door guy »

20130119 - 2e Geelse Schaakkring-Quiz, Geel

Uitslag:

1. MVC 168/180
2. Last Minutes 164
3. NGMB 163
4. Beste Beffers van Mol 161
5. Maxisten 160
6. Noojt Kontent 160
7. Bonne Cuvée 160
8. De Dorstigen Laven 157
9. Merodesnookers 156
10. Amateurs 154
11. Aquarius 151
12. Odin 150
13. Pelter Skelter 148
14. FC Annemie 143
15. Aftrekaanval 140
16. Postiljon 140
17. Knoeiers 123
18. Quibo 121
19. Opgelost 110
20. Geen Idee 105
21. Hemelrijk 1 105
22. Tegenstanders 101
23. Hemelrijk 2 99
24. A je moe kakken, moe je kakken 76
25. Onze andere ploeg is beter 66

In het startschot aangekomen bij een pittige puzzelronde. Dat kwam eigenlijk aan als een koude douche. Aangename quiz waarbij de buren in de loop van de avond steeds luidruchtiger werd wat het reeds suboptimale geluid niet ten goede kwam. Tijdens de hertelling bij Swa kwamen we tot de slotsom dat we met (Werken-Short- armen verzorgen, Bukovski...) met de ogen dicht (zoals gewoonlijk) naar een hogere stek hadden moeten fietsen.
Bij de
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in praktijk wel
TomD
Berichten: 466
Lid geworden op: 11 jun 2012, 15:57
Naam Quizteam: none

Re: 2e Geelse Schaakkring-Quiz, Geel

Bericht door TomD »

6/(1-5/7) (21 maken met de 4 getallen): 5
vraagstuk grasveld: 15 meter: 2 (FC Annemie en Noojt Kontent)
8-)

Jammer van de hesctische start, anders was die andere puzzel (en misschien ook 'de armen verzorgen') in de opwarmronde ook nog gelukt. Conclusie: met een Theike doen waren we zeker vierde :mrgreen:.

MVC was te sterk, maar op zo'n dag waar alles in de plooi valt (ook nog Short, Bukowski...) hadden we zelfs tweede kunnen worden :lol:. Al bij al een mooie uitslag; we zijn voor een keer vergeten een pronostiek te doen (ook door de hectische start :geek:), maar de gedeelde vijfde plaats is zeker oké :thup:.
theike
Berichten: 982
Lid geworden op: 06 jun 2012, 18:07
Naam Quizteam: Noojt Kontent

Re: 2e Geelse Schaakkring-Quiz, Geel

Bericht door theike »

Zo zie je maar waarvoor een Theike goed is.
Gelukkig dat ik er niet bij was,had me weer blauw geergerd. :D
Gebruikersavatar
mathieu
Beheerder
Berichten: 1235
Lid geworden op: 30 mei 2012, 09:08
Naam Quizteam: Noojt Kontent
Locatie: Kessenich

Re: 2e Geelse Schaakkring-Quiz, Geel

Bericht door mathieu »

Zou je mooi gestaan hebben op deze "blue monday", Thei.

Voor de rest : :clap: :thup: goe gedaan gasten!
Aas we es néét gingen ?
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 452
Lid geworden op: 01 jun 2012, 01:14
Naam Quizteam: Jamais Content

Re: 2e Geelse Schaakkring-Quiz, Geel

Bericht door Frank »

Is het dan Thei zijn fout dat we maar zesde zijn geworden ? Of hoe moet ik dat zien ?
In alle geval, de degustatieruimte van Swa was ok én warm. Deh.
papaul
Berichten: 1264
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:40

Re: 2e Geelse Schaakkring-Quiz, Geel

Bericht door papaul »

en thei ? Heeft Rik uwe prijs al binnengebracht?
theike
Berichten: 982
Lid geworden op: 06 jun 2012, 18:07
Naam Quizteam: Noojt Kontent

Re: 2e Geelse Schaakkring-Quiz, Geel

Bericht door theike »

Neen,ik zal deze week eens binnenspringen bij Rik.Ik moet hem toch nog iets vragen.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
mathieu
Beheerder
Berichten: 1235
Lid geworden op: 30 mei 2012, 09:08
Naam Quizteam: Noojt Kontent
Locatie: Kessenich

Re: 2e Geelse Schaakkring-Quiz, Geel

Bericht door mathieu »

Mannekensvere :lol: Bijna 10cm sneeuw, schuifelend verkeer en waar staan ze te flitsen ? Ja hoor ! :mrgreen:
Aas we es néét gingen ?
TomD
Berichten: 466
Lid geworden op: 11 jun 2012, 15:57
Naam Quizteam: none

Re: 2e Geelse Schaakkring-Quiz, Geel

Bericht door TomD »

Na de vraag had ik verwacht dat er een antwoord ging volgen dat héél bekend in de oren klinkt, maar ik had er nog nooit van gehoord. Ik luister dan ook niet veel radio, laat staan de verkeersinfo :mrgreen:. Maar toch: 'Vierarmenkruispunt', 'Kennedytunnel' & co heb ik toch al vaak gehoord en dit dorp nog niet :silent:.
Gebruikersavatar
mathieu
Beheerder
Berichten: 1235
Lid geworden op: 30 mei 2012, 09:08
Naam Quizteam: Noojt Kontent
Locatie: Kessenich

Re: 2e Geelse Schaakkring-Quiz, Geel

Bericht door mathieu »

Mannekensvere, zijn drie restaurants, zijn Onze-Lieve-Vrouwkerk en vooral zij vele flitscontroles langs de E40. Er gaat geen week voorbij of de deelgemeente van Middelkerke wordt op de nationale radio tientallen keren vernoemd in het overzicht van de snelheidscontroles. En dat legt de horeca-uitbaters in het polderdorp geen windeieren, met de regelmaat van de klok krijgen ze toeristen over de vloer die het flitsdorp willen zien.<<Hoe meer ze flitsen, hoe meer toeristen.>>

Chris Snick:

Tot een jaar of vijf geleden was Mannekesvere -goed voor een paar honderd inwoners - nog een doorsnee polderdorp, net zoals de buurdorpen Slijpe, Spermalie of Shore. Een mooie naam, dat wel. Maar wie niet van die streek was kende het plaatsje tussen de E40-afritten Nieuwpoort en Middelkerke niet. Tot de nationale radiozender de flitscontroles begonnen te signaleren en de snelwegparking op het grondgebied van Mannekensvere één van de favoriete uitvalsbases van de wegpolitie bleek te zijn. Gisteren bijvoorbeeld op Studio Brussel werd er nog maar eens gemeld dat er gecontroleerd werd << op de E40 tussen Mannekensvere en Jabbeke >>.<<Staan ze daar nu weer? Die slapen daar zeker?>>, luidde het.

Foeteren
Maar terwijl automobilisten foeteren op de controledrift in het polderdorp, wrijft het gemeentebestuur van Middelkerke samen met de lokale horeca zich in de handen. <<Dit is schitterende reclame. En nog gratis en voor niets hé.>>, zegt de schepen van Toerisme Jhonny Devey. << Plots kent heel Vlaanderen ons dorp. Spermalie of Slijpene, neen, dat zegt niemand iets. Maar Mannekesvere? Jaja, van de flitscontroles.>> En omdat de naam best wel wat charme uitstraalt , rijden er ook vaak toeristen om als ze het bordje langs de snelweg zien pronken.<<Het gaat natuurlijk niet om busladingen, maar ik mag wel zeggen dat hier zeer geregeld klanten in de zaak zitten die ons dorp leerden kennen via de radio>>, zegt Philippe Dubois van het restaurant 't Oud Klooster. <<Vorige week bijvoorbeeld . Toen stond hier een koppel in de zaak. Ze waren op de E40 gepasseerd, zagen plots het bordje 'Mannekensvere' en dachten: 'Tiens, is dat hier , we zullen eens gaan zien hoe dat dorp er nu echt uitziet .'>>

Omweg
<<Vooral de naam van ons dorp spreekt tot de verbeelding hé >>, zegt Gino Maeckelbergh van restaurant Oud Mannekesvere.<<In Beernem staan ze bijvoorbeeld ook wel vaak te flitsen maar Mannekesvere, dat klinkt toch anders het is speciaal en maakt mensen nieuwsgierig.>> En een omweg loont best wel de moeite hoor, reageert burgemeester van Middelkerke Michel Landuyt << Het is er zeer landelijk, je kan er fietsen, er zijn enkele gezellige restaurants en de glasramen van de kerk zijn een absolute aanrader.>> De Burgervader benadrukt wel nog even dat de mannen van de flitswagen federale agenten zijn.<<Dit is geen verdoeken toeristische campagne van ons. Het is de federale wegpolitie due daar controleert. Maar ik ontken niet dat we een gunstig neveneffect ondervinden van iets wat voor veel mensen niet zo plezant is.>> Tot slot nog dit: de federale politie laat op haar site weten dat er maandag opnieuw gecontroleerd wordt op de E40 in Mannekesvere.
Aas we es néét gingen ?
Plaats reactie