KSK Meeuwen - 18/01/2013

Welke quizzen hebben we onlangs gespeeld ? En wat vonden we er van ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mathieu
Beheerder
Berichten: 1235
Lid geworden op: 30 mei 2012, 09:08
Naam Quizteam: Noojt Kontent
Locatie: Kessenich

KSK Meeuwen - 18/01/2013

Bericht door mathieu »

Huh? Geen Schalkse Snuiters in de top-10 ?
Aas we es néét gingen ?
theike
Berichten: 982
Lid geworden op: 06 jun 2012, 18:07
Naam Quizteam: Noojt Kontent

Re: KSK Meeuwen - 18/01/2013

Bericht door theike »

Inderdaad Thieu.We werden 12 de.Dit vraagt om meer uitleg.
De quiz werd aangekondigd als de 4 de Algemene kennisquiz.Het zou beter de 4 de Algemene-Lokale-Puzzelkennisquiz zijn geweest.De quiz ging op 219 punten.We kregen 7 gewone rondes in totaal op 89 punten(wij haalden 79).Dan was er een rode draadronde op 20 punten(wij haalden 12-na tip 5 wisten we het antwoord) Dus wij haalden 91 op 109.Deze gewone vragen waren zeker niet slecht ALHOEWEL er zeker 3 lokale vragen in zaten die we zeker niet konden weten.
Voor de pauze was er een puzzelronde op 65 punten en na de pauze een op 45 punten.
Dus 110 punten van de 219 punten stonden op de puzzelrondes.Nog nooit meegemaakt.
Nu zijn wij dus duidelijk geen puzzelploeg.Daar hebben wij dus heel veel punten verloren.Wij haalden 40 op 65 en 30 op 45.
De grootste ergernis zat in puzzelronde 1.Er zaten maar liefst 8 foto's van huizen bij ,gelegen in Meeuwen.Wij moesten gewoon de straat opgeven waar die huizen gelegen zijn.LAP.Komt er nog bij dat we de uitslag moesten geven van de laatste wedstrijd die KSK Meeuwen speelde en wie was de tegenstrever.
Nog een mooie vraag was,geef ons de voornaam van de moeder van onze speler Jos,die voor de zevende keer oma is geworden.
Het was gewoon ergernis van het begin tot het einde.
Veel te laat begonnen,veel lokale vragen,teveel puzzels,2 heeeel lange pauzes,een presentator die zich zelf geweldig vond,slechts 1 tussenstand,fouten in de vragen en antwoordbladen....alles wat je niet wil hebben op een quiz was daar wel aanwezig.
Opmerkelijk was ook nog dat de meeste ploegen direct na de pauze het rode blad afgaven van de rode draadvraag omdat iedereen op de wc of buiten op internet gezeten had ipv van op de WC.
Dat is natuurlijk het risico als je naar zo een lokale quiz gaat waarvan je geen recensies hebt gelezen of waarvan je de opstellers niet kent.
Mij zien ze daar nooit meer terug.
Conclusie:Het enige goeie wat er in Meeuwen te vinden is,heeft Thieu net op tijd weggehaald :mrgreen:
papaul
Berichten: 1264
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:40

Re: KSK Meeuwen - 18/01/2013

Bericht door papaul »

ik weet het , als quizzer kan men zo'n quizzen best mijden. Quizzen gelinkt aan een lokale voetbalploeg , steeds mee oppassen. Binnenkort quiz van VVV Voorshoven , dicht bij de deur ... toch ga ik er niet naar toe. Gisteren , op zich een leuke quiz in Geel maar regelmatig ergernis als je naast / tussen drie niet-quizploegen zit die , ondanks de vraag om puntje 4 vann het reglement te respecteren, dat stipuleerde over het gebruik (niet-gebruik van i-phones allerhande),toch steeds op het internet zaten en dit gewoon aan tafel. Dan het lawaai van die ploegen erbij en ook mijn slechter wordende gehoor dan zorgt dit ervoor dat ik bij vele vragen moest zeggen ....wat hebben ze gevraagd?
Plaats reactie