Pelter Skelter Quiz

Welke quizzen hebben we onlangs gespeeld ? En wat vonden we er van ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 452
Lid geworden op: 01 jun 2012, 01:14
Naam Quizteam: Jamais Content

Pelter Skelter Quiz

Bericht door Frank »

Leuke quiz van PS. Nogal muziek (nou ja) gerelateerd, maar beter dat dan bv. wiskundegerelateerd (cfr. ons Euler-debacle in de superronde). En Jazz. En naaien. En Helloween en The Cramps. Wiskunde, een beest, slechte muziek en de lijsterbes kosten ons de eerste plaats. En ik zei het nog: "geen alcohol voor de pauze", maar ja...

1. NGMB 162
2. Racing Denk 158
3. Noojt Kontent 158
4. Bonne Cuvee 156
5. De Vier Wijzen 153
6. Last Minutes 152
7. De Dorstige Laven 152
8. Moordgat/WvA 147
9. Plus Mien 139
10. bloemschikclub den triestige plant 139
11. Calabria 136
12. Compos Mentis 129
13. de salontoeristen 126
14. Hubertus 124
15. Weezer 114
16. QuizIon 83
17. LAL 81
18. smarties 76
theike
Berichten: 982
Lid geworden op: 06 jun 2012, 18:07
Naam Quizteam: Noojt Kontent

Re: Pelter Skelter Quiz

Bericht door theike »

Verdiend verloren na een slechte superronde.We verdienden wel de tweede plaats.We lieten toch wat liggen.Puma,lijsterbes,eikelmuis,Washington en Kitt verwisselen.
Over mijn eigen prestatie ben ik niet te spreken.Buiten Altintop heb ik niets bijgebracht.Als ik zie hoe sommigen van onze ploeg zoveel weten...pfff.Bij deze zie ik dan ook af voor deelname aan de Silvaticaquiz op Vrijdag 16/11.Ik kan beter een balletje gaan slaan in Molenbeersel. :(
papaul
Berichten: 1264
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:40

Re: Pelter Skelter Quiz

Bericht door papaul »

maar Thei .. jij bent tenminste de slimste man van Kinrooi (en dat met een aantal Verbeeken in het dorp)
in Maaseik word ik overvleugeld door een zekere Chaltin ... maar ik heb geduld..hij begint uit elkaar te vallen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 452
Lid geworden op: 01 jun 2012, 01:14
Naam Quizteam: Jamais Content

Re: Pelter Skelter Quiz

Bericht door Frank »

4. Donovan (2: NGMB, Noojt Kontent)

Aha:
5-A (Barthélemy) Thimonnier (1: Noojt Kontent)
:thup:
theike
Berichten: 982
Lid geworden op: 06 jun 2012, 18:07
Naam Quizteam: Noojt Kontent

Re: Pelter Skelter Quiz

Bericht door theike »

Echt sterk gespeeld Frank.Deze quiz was een kolfje naar uw hand. :thup:
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 452
Lid geworden op: 01 jun 2012, 01:14
Naam Quizteam: Jamais Content

Re: Pelter Skelter Quiz

Bericht door Frank »

papaul schreef:maar Thei .. jij bent tenminste de slimste man van Kinrooi (en dat met een aantal Verbeeken in het dorp)
in Maaseik word ik overvleugeld door een zekere Chaltin ... maar ik heb geduld..hij begint uit elkaar te vallen :mrgreen:
JKe kunt altijd klacht indienen bij de Schepen van Cultuur. Of bij de schepen aan de Maas.
TomD
Berichten: 466
Lid geworden op: 11 jun 2012, 15:57
Naam Quizteam: none

Re: Pelter Skelter Quiz

Bericht door TomD »

Euler is een van de grootste wiskundigen ooit en is bovendien degene die het meest 'op papier heeft gezet' (hij publiceerde aan de lopende band). Als ze de nationaliteit geven trouwens nooit twijfelen: Zwitsers beroemd wiskundige = Leonhard Euler (hoewel, Bernouilli is ook geen kleintje :geek:).

Nu goed, jullie compenseren het missen van deze wiskundige grootheid blijkbaar met het behalen van een solo met een man van wie ik nog nóóit gehoord heb :mrgreen:. Sterk :clap:!
papaul
Berichten: 1264
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:40

Re: Pelter Skelter Quiz

Bericht door papaul »

frank was inderdaad outstanding....zonder Frank geen top 5
Gebruikersavatar
mathieu
Beheerder
Berichten: 1235
Lid geworden op: 30 mei 2012, 09:08
Naam Quizteam: Noojt Kontent
Locatie: Kessenich

Re: Pelter Skelter Quiz

Bericht door mathieu »

theike schreef:Verdiend verloren na een slechte superronde. :(
Kom kom, de heren van NGMB gaven grif toe dat ze in de superronde minstens een vijftal antwoorden konden invullen omdat ze de link wél in de gaten hadden... Nu ja, we flateren er wel lustig op los. Verkeerde keuze bij Eikelmuis/Relmuis/Zevenslaper, Lijsterbes geschrapt vanwege de "lekkere gelei bij wildgerechten" en de wetenschap dat de bessen toch enigszins giftig zijn (overigens vind ik daar uitsluitend op Hollandse "alternatieve" kooksites iets over terug), niet op de weggever Euler komen,... Eigenlijk had er bij "Quisling" een grote rode lamp moeten gaan flikkeren... Maar, dat zijn Olijfzwammen na Allerheiligen.
Aas we es néét gingen ?
Gebruikersavatar
guy
Berichten: 578
Lid geworden op: 31 mei 2012, 17:58

Re: Pelter Skelter Quiz

Bericht door guy »

:thup:
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in praktijk wel
Plaats reactie