Coronaquiz

Al uw onzin HIER !
Gebruikersavatar
mathieu
Beheerder
Berichten: 1235
Lid geworden op: 30 mei 2012, 09:08
Naam Quizteam: Noojt Kontent
Locatie: Kessenich

Re: Coronaquiz

Bericht door mathieu »

Ik zal wel weer de zeikerd zijn, maar wat is het verschil met een tête-à-tête (of blijkbaar ook"vis-à-vis", of "confident") ?
Afbeelding
Aas we es néét gingen ?
Gebruikersavatar
RikV
Berichten: 221
Lid geworden op: 31 mei 2012, 15:42

Re: Coronaquiz

Bericht door RikV »

Allez, dan...
1.
Afbeelding

Deze bronzen troon werd voor het laatst gebruikt door Napoleon in 1804 toen hij het Legion D'Honneur in het leven riep, maar wordt toegeschreven aan de laatste echte koning der Merovingers. (603-639). (Rugnummer I, en II is de laatste) Hij is alleszins de eerste koning der Franken die in de Basiliek van Saint Denis begraven werd. (en daarna nog 34 van de 37, van Clovis (515) tot Lodewijk XVIII (1824) Begraven of herbegraven) Allez, wiens troon?

2.
'T was in the darkest depths of Mordor
I met a girl so fair
But Gollum, and the evil one
Crept up and slipped away with her
Her, her, yeah

Hey Thieu :wave:
Led Zeppelin. Ramble On. (Led zeppelin II) een lichte verwijzing naar een song getiteld 'Nothing is Rambling'
Op Led Zeppelin IV pikt de band de draad terug op met "When the levee breaks". Een cover, zo blijkt...
Dit nummer is geschreven door Lizzie Douglas (1897-1973). Andere nummers van haar: 'Bumble Bee', 'Can I do it for you' (gecoverd door Donovan), 'Me and my Chauffeur Blues' (gecoverd door Jefferson Airplane). Vele sites beschouwen Lizzie als "the most popular female country blues singer of all time". Graag haar artiestennaam (2 woorden), die haar carrièrestart in Tennessee niet verbergt.

Afbeelding

3.

De hoorn des overvloeds. Volgens de Grieken behoorde hij eens aan Amalthea, de geit die Zeus zoogde op Mount Ita in Kreta. (shit, daar gaat mijn wandel-voetbal-booze-vakantie...) Bij de Romeinen wordt die hoorn (niet de paddestoel!) dan weer vooral geassocieerd met de godin Fortuna. In later tijden, althans. Oorspronkelijk werd de Hoorn gelinkt aan een god van goud, ertsen en mineralen. Rijkdom uit de ondergrond, dus, wat de Griekse oorsprong van zijn naam ("het vele") wel eens zou kunnen verklaren. Zijn reputatie verwaterde nadien. Ver-ijsde, zelfs, omdat hij onweerlegbaar aan de basis van het ontstaan van de 'winter' zou liggen. Welke Romeinse god, op de afbeelding in het gezelschap van ons aller vriend, Dionysos...

Afbeelding

En mag ik U allen verzoeken om NIET op de afbeeldingen te klikken en "info" te vragen. Dat kan U op een groot scherm ook niet.
Oja, misschien zit er een klein linkje tussen de antwoorden...
:mrgreen:
Gebruikersavatar
RikV
Berichten: 221
Lid geworden op: 31 mei 2012, 15:42

Re: Coronaquiz

Bericht door RikV »

mathieu schreef: 04 mei 2020, 21:07 Ik zal wel weer de zeikerd zijn, maar wat is het verschil met een tête-à-tête ?
Awel, bij een echte tête-à-tête heb je in het begin een divan nodig (geen leuning), en nadien enkel nog alle hoeken van de kamer. Nèh!
:mrgreen:
theike
Berichten: 982
Lid geworden op: 06 jun 2012, 18:07
Naam Quizteam: Noojt Kontent

Re: Coronaquiz

Bericht door theike »

:bdance: :bdance: De kiqqerquiz is terug.
3 mooie vragen uit het arsenaal van de niet gestelde vragen van de kiqqerquiz.
Eindelijk wat langere vragen. :D

Ik ga ze nog eens goed lezen.
Goed bezig Rik,nu Frank nog.
Gebruikersavatar
guy
Berichten: 578
Lid geworden op: 31 mei 2012, 17:58

Re: Coronaquiz

Bericht door guy »

Ok, om het dan kort te houden. Naam van het dorp dat aan lambiek zijn naam gaf?
en dan staat eronder dat dat dat goed is tot 11/12/2039 4 voor elf. Wie heeft zoveel geduld?
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in praktijk wel
Gebruikersavatar
mathieu
Beheerder
Berichten: 1235
Lid geworden op: 30 mei 2012, 09:08
Naam Quizteam: Noojt Kontent
Locatie: Kessenich

Re: Coronaquiz

Bericht door mathieu »

Mooie vragen, mijne heren. Helaas moet ik overal het antwoord op schuldig blijven.
Bij Rik heb ik wel twee (extreem wilde) gokjes op 1 en 3, maar vraag 2 is een ware eye-opener 😳. Memphis Belle ? Een vliegtuig, ja. Misschien vernoemd naar een zangeres? Enfin, ik zou dat invullen bij gebrek aan beter.
Bij Guy: nooit geweten dat lambiek naar een plaats genoemd was. Leuk. Ik ken alleen het verhaaltje van de destilleerkolf... En terwijl ik dit typ geeft de spellingscorrectie me wellicht het correcte antwoord 😂😂😂
Aas we es néét gingen ?
papaul
Berichten: 1264
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:40

Re: Coronaquiz

Bericht door papaul »

ik moest op alle vragen het antwoord schuldig blijven 0/4 . Rik is terug ….dat hebben we geweten :D Linkje begrijp ik maar de Romeinse God …vind ik niet terug :D
Gebruikersavatar
RikV
Berichten: 221
Lid geworden op: 31 mei 2012, 15:42

Re: Coronaquiz

Bericht door RikV »

Lambiek in St-LAMBrechts-woluwe gebrouwen, Musée de Flandre in Wémar geplaatst. :banghead: :banghead: 0/2 .
Opgezocht. Again: :banghead: :banghead:
:mrgreen:
theike
Berichten: 982
Lid geworden op: 06 jun 2012, 18:07
Naam Quizteam: Noojt Kontent

Re: Coronaquiz

Bericht door theike »

Troost u Rik, ik weet geen enkel antwoord op uw vragen en ook niet op die van guy.

Musée de flandre:Cassel of Kassel. (documenta in Kassel, Duitsland).
Gebruikersavatar
guy
Berichten: 578
Lid geworden op: 31 mei 2012, 17:58

Re: Coronaquiz

Bericht door guy »

Van Rik ken ik enkel de eerste vraag zeker daar de rijkswacht in Leuven in dezelfde straat zit en de toenmalige vriendin ook.
Tweede vraag van Rik weet ik zeker niet. Voor de derde vraag gok ik op een voormalige planeet op basis van de tip dat er een link in zit.

Volgens de achterkant van de fles Geuze Boon is lambiek afgeleid van Lembeek.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in praktijk wel
Plaats reactie